Myjnia parowa w zimne dni? Jak najbardziej!

22709741_1897260303619313_261038859_n (1)

Jednocyfrowe temperatury, do których przyzwyczaja nas codzienna aura to znak, że nieubłaganie zbliża się zima. Nie jest to łatwy okres dla naszego samochodu. Jest ciemno, zimno, drogi są śliskie, a widoczność słaba. Pogoda przynosi nam także kolejną porcję bodźców szkodzących naszemu pojazdowi. Lód,  śnieg, błoto pośniegowe, marznący deszcz. Do tego cywilizacja dodaje takie czynniki, jak ogromna ilość kurzu, spalin, soli. To wszystko sprawia, że stan naszego pojazdu jest w niebezpieczeństwie. To obliguje nas do szczególnego dbania o jego czystość. Późną jesienią nie jest to łatwe zadanie. Trzeba auto umyć szybko, skutecznie i bezpiecznie. Nie można sobie pozwolić na wyjazd na miasto nieosuszonym autem, bo cała praca na nic (o ryzyku zamarznięcia nie wspominając). Jaki zatem wybrać najlepszy sposób umycia pojazdu?

My ze swojej strony polecamy myjnię parową. Jest to rozwiązanie, które wybiera coraz większa liczba kierowców. Nie bez powodu. Jest to doskonała alternatywa dla standardowych myjni bezdotykowych i automatycznych i ma całą gamę zalet, sprawdzających się także w mroźne dni. Przede wszystkim do mycia myjnią parową zużywamy niewielką ilość wody. Ryzyko, że auto będzie mokre po wizycie w myjni parowej, a potem nam np. zamarznie, jest więc zminimalizowane. Myjnia parowa to miejsce, gdzie myjemy pojazd pod bardzo dużym ciśnieniem (od 8 do 10 barów), za to pod wysoką temperaturą (od 80 do 120 stopni). Dzięki temu myjnia parowa to rozwiązanie bardzo skuteczne. Poza tym myjnia parowa jest bezpieczna. Para jest bezlitosna dla brudu, za to dla karoserii jest bardzo łagodna, dużo łagodniejsza niż silny strumień wody i ostre szczotki. Myjnia parowa to mycie auta w sposób bardzo ekologiczny, ilość wody zużytej do mycia pojazdu spada do kilku litrów (a przy myciu np. na myjni bezdotykowej zużyjemy kilkadziesiąt, a czasem nawet ponad sto).

Zaletą myjni parowej jest także to, że wymyjemy pojazd bardzo kompleksowo. Nie tylko karoserię, ale także kołpaki, felgi, koła, a także bardzo dokładnie pozbędziemy się brudu z wnętrza pojazdu.

 

 

 

 

Najnowsze wpisy

Jak działa układ chłodzenia w samochodzie?

Czy wiesz, jak działa układ chłodzenia silnika Twojego auta? Czy wiesz, jakie elementy układu chłodzenia są stosowane przez ...

Co zrobić żeby szyby w samochodzie nie zamarzały od środka?

Dlaczego szyby w samochodzie zamarzają od środka? Głównym powodem jest woda (wilgoć, para wodna), która dostaje się do ...

Oświetlenie wnętrza samochodu – czy są przepisy, które określają jakie światła trzeba montować wewnątrz pojazdu?

Z jakich elementów składa się typowe oświetlenie wewnętrzne samochodu? Czy oświetlenie wewnętrzne auta można modyfikować? Czy są przepisy, ...