Co zrobić z uszkodzonym rozrusznikiem i alternatorem?

silnik samochodu wykonany z połyskujących elementów

Uszkodzony rozrusznik lub alternator utrudniają, a nawet uniemożliwiają uruchomienie i funkcjonowanie silnika. Narażone na nieustanną eksploatację, po pewnym czasie mogą ulec awarii. Jeśli odmówiły współpracy, możemy zdecydować się na ich regenerację lub zakup nowego egzemplarza – oryginalnego albo zamiennika.

Awarie i naprawa alternatora

Najczęściej psującym się elementem jest tutaj regulator napięcia, powodując przepalanie się bezpieczników, zwarcie i uszkodzenie elektryki. Nierzadko występują także jego uszkodzenia mechaniczne. Alternator jest częścią łatwą do wymontowania z silnika, a jego regeneracja w warsztacie trwa raptem kilkadziesiąt minut, pozwalając w krótkim czasie przywrócić naszemu samochodowi pełną sprawność.

Usterki i naprawa rozrusznika

Większe problemy możemy napotkać w tym przypadku, szczególnie, jeśli dotyczy on nowszych modeli samochodów. W tym podzespole najczęściej psują się łożyska, koła zębate, tuleje, zespół sprzęgający czy włącznik elektromagnetyczny. Samo wymontowanie rozrusznika jest procesem żmudnym i długotrwałym, a w konsekwencji – kosztownym. Z tego względu często doradzamy regenerację lub wymianę na nowy egzemplarz, które pozwolą na długą, bezproblemową eksploatację samochodu.

Zakup nowych części

Czasami zdarza się, że nie ma możliwości naprawy lub regeneracji rozrusznika albo alternatora. W takim wypadku niezbędne będzie zamontowanie nowych. Jeżeli nasz samochód jest popularnym modelem, raczej nie powinno być problemu z zakupem oryginalnej. W szerokiej rynkowej ofercie znajdziemy zarówno drogie produkty, jak i tanie, chińskie zamienniki. Sytuacja staje się skomplikowana w momencie, gdy nasze auto nie należy do wersji często spotykanych na drogach. W takim przypadku szybszym i łatwiej dostępnym rozwiązaniem będzie regeneracja elementu.

Części oryginalne czy zamienniki?

Jeżeli stoimy przed koniecznością zakupu nowego rozrusznika lub alternatora, najlepszą opcją jest nabycie oryginalnych. Decydując się na to, otrzymamy najwyższą klasę wykonania oraz doskonałą kulturę pracy. Niestety zalety te wywołują także wysoką cenę. Wielu kierowców decyduje się na zastosowanie tańszych zamienników, które pozwolą na dalszą pracę alternatora i rozrusznika, nie gwarantując jednak odpowiedniej jakości i długotrwałej eksploatacji. Jeśli nie stać nas na oryginalną część, warto wziąć pod uwagę regenerację, która jest znacznie tańsza, a zregenerowany element często nie odbiega sprawnością od fabrycznego eg

Najnowsze wpisy

Najczęstsze zimowe usterki samochodowe

Nie od dziś wiadomo, że zima należy z pewnością do najmniej lubianych przez kierowców pór roku. Jest wiele ...

Co to jest turbosprężarka i dlaczego jest tak istotna w silniku?

Turbosprężarka to narzędzie mechaniczne, odpowiedzialne za zwiększenie siły silnika. W spalinowych napędach działa ona na zasadzie podwyższenia ilości ...

Łańcuchy na koła. Jak je kupić, gdzie i po co

Według polskiego prawa, łańcuchy na koła nie są obowiązkowym wyposażeniem pojazdu. Są jednak miejsca, w których poruszanie się ...