Auto-detailing na sezon jesień/zima. Czy warto?

Auto-detailing na sezon jesień/zima. Czy warto?

Zima to bezwzględnie najtrudniejszy i najbardziej szkodliwy dla samochodu okres w roku. Niskie temperatury, wilgotność, sól drogowa, błoto pośniegowe – te czynniki potrafią wyrządzić lakierowi i karoserii poważne szkody. Kierowcy często zadają sobie pytanie, czy opłaca się zawracać sobie głowę auto detailingiem teraz, czy też lepiej poczekać na lepszą pogodę i bardziej sprzyjające, wiosenne warunki? Sprawdź, jakie są zalety auto detailingu w okresie zimowym.

Dlaczego dbać o auto zimą? 

Wiele osób uważa, że skoro zimą auto i tak bardzo szybko ulega zabrudzeniu, to nie ma sensu w ogóle o nie dbać. Nic bardziej mylnego! Pamiętajmy, że ciągłe opady, nieustanny wpływ soli drogowej, konieczność skrobania lodu i odśnieżania auta, wywierają bardzo duży, negatywny wpływ na stan nadwozia. Jeśli dopuścimy do nawarstwiania się zabrudzeń, będą one coraz bardziej „osiadały” w strukturze lakieru, osłabiając go. Usuwanie nagromadzonych warstw brudu z karoserii może się przyczynić do rysowania się lakieru i obniżania jego wytrzymałości. Warto wiedzieć, że w nowszych samochodach lakier jest zazwyczaj cieńszy i mniej wytrzymały, niż w modelach, które zjechały z taśmy produkcyjnej dekadę temu. Dlatego też dbanie o karoserię w trakcie zimy jest niezbędne, żeby utrzymać ładny kolor lakieru na lata. Co więc zrobić, żeby postawić się zimie i cieszyć się piękną karoserią przez lata? 

Proste i konsekwentne kroki 

Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie mycia detailingowego. Dlaczego nie zrobić tego samemu? Oczywiście można próbować, ale samodzielnie bardzo trudno jest osiągnąć efekt, który osiągną specjaliści korzystający z zaawansowanych narzędzi i środków pielęgnujących. Dobrze jest przeprowadzić jedno mycie przed zimą i jedno w jej trakcie, aby utrzymać lakier w dobrej kondycji, zadbać o jego gładkość i zniwelować wpływ negatywnych czynników zewnętrznych.

Po myciu warto zastanowić się nad powłoką ochronną. Nie musi to być od razu ceramika, która jest świetna, ale dość droga. Dzięki powłoce ochronnej, ochronimy karoserię przed przywieraniem brudu, oraz zmniejszymy ryzyko uszkodzenia lakieru w trakcie mycia. Ponadto, powłoki ochronne do lakieru mają właściwości hydrofobowe, które do pewnego stopnia zapobiegają efektowi obladzania lakieru i chronią go przed chemią oraz solą drogową. 

Ciekawym rozwiązaniem jest także tzw. niewidzialna wycieraczka i preparaty przeciwko parowaniu szyb. Stosując je, zniwelujemy stopień zamarzania szyb, odejmiemy sobie pracy przy ich skrobaniu, oraz zapobiegniemy uszkadzaniu elementów karoserii w trakcie porannego operowania skrobakiem do lodu. 

Najnowsze wpisy

Różnica pomiędzy oponami zimowymi a oponami letnimi z homologacją zimową

Różnica pomiędzy oponami zimowymi a oponami letnimi z homologacją zimową

Opona letnia z homologacją zimową brzmi na pozór sprzecznie. Jeszcze niedawno opony całoroczne były nowiną, do której nie ...
Polisa na życie a COVID-19. Czy po chorobie oferta polisy może być gorsza

Polisa na życie a COVID-19. Czy po chorobie oferta polisy może być gorsza?

COVID-19, pomimo pojawienia się wyczekiwanych szczepionek, nadal jest poważnym problemem zdrowotnym na całym świecie. To sprawia, że do ...
Jak zadbać o skórzaną tapicerkę w samodzodzie?

Jak zadbać o skórzaną tapicerkę w samochodzie?

Skórzana tapicerka w aucie to obiekt pożądania niejednego mężczyzny. Nadaje ona samochodowi stylu i charakteru, podnosi prestiż i ...