Pokierujemy Cię, jak dbać o ten układ…

Bez stuprocentowej pewności, że jesteśmy w stanie zapanować nad samochodem nie ma sensu wsiadać za kierownicę. Gdy jest inaczej to nasza jazda i żywot samochodu skończą się po kilku metrach jazdy. Dlatego tak istotnym elementem samochodu jest układ kierowniczy. Jak zadbać o ten kluczowy dla naszego bezpieczeństwa fragment?

Przede wszystkim powinniśmy być w stanie na bieżąco wyłapywać wszelkie usterki układu kierowniczego. Jednym z podstawowych symptomów, że z układem dzieje się coś nie tak są specyficzne stuki dobiegające podczas jazdy i manewrów na postoju z komory silnika. Naprawa szwankujących elementów nie należy wówczas do skomplikowanych, jednak bez problemu wykonamy taką usługę w niskiej cenie w profesjonalnym warsztacie samochodowym. Zwłaszcza, że niezbędna jest w takim przypadku geometria kół. Gdy ustawimy je nieprawidłowo możemy się spodziewać, że nasze opony zużyją się szybciej.

Drążek kierowniczy to kolejny element układu kierowniczego, który narażony się na eksploatację. Gdy jest zbyt duża obniża się precyzja obsługi całego układu. Możemy także mieć do czynienia ze stukami docierającymi się z okolicy maglownicy. To czy wymiana i konserwacja tego elementu będzie skomplikowana w dużej mierze zależy od dostępności. Niekiedy, żeby się dostać do drążka kierowniczego trzeba podnieść samochód podnośnikiem. Przy niektórych samochodach niezbędny jest demontaż przekładni. Także wymiana tego elementu wymaga późniejszego ustawienia geometrii kół.

Bardzo groźną awarią jest uszkodzenie maglownicy, poprzez pojawienie się na niej luzów. Można to zniwelować poprzez wymianę tulei listw oraz dokręcenie śrub. Ważną sprawą jest regularna kontrola stanu gumowych osłon. Gdy się uszkodzą to do maglownicy może dostać się woda. A to grozi korozją i wypłukaniem smarów.

Wiele maglownic psuje się z powodu słabej jakoś materiału wykorzystywanych do jej produkcji. Jednak czasem wina stoi po stronie kierowców. Zgubne dla tego elementu jest obracanie kół w czasie postojów, uderzanie w krawężnik oraz zamontowane zbyt duże felgi. Te sytuacje zmuszą nas, żeby prędzej czy później udać się na kontrolę układu kierowniczego do mechanika samochodowego…

Najnowsze wpisy

Metody spawania aluminium – jakie techniki są wykorzystywane?

Spawanie aluminium to czynność bardzo często stosowana w przemyśle samochodowym. Nie należy ono do najtrudniejszych, jednak mogą je ...
Czytaj więcej

Woskowanie samochodu – wykonywać samodzielnie czy na profesjonalnej myjni? Różnice.

Lakier na każdym samochodzie z dnia na dzień staje się coraz starszy. Przeciętna żywotność samochodów wskazywana przez producentów ...
Czytaj więcej

„Niewidzialna wycieraczka” – czym jest? Czy warto ją nałożyć podczas wizyty w myjni?

Uporczywy deszcz na drodze nie jest mile widziany. Utrudnia widoczność, przez co należy używać wycieraczek, te jednak zużywają ...
Czytaj więcej