Problemy po wymianie tarcz i klocków hamulcowych

problemy-po-wymianie-tarcz-i-klockow-hamulcowych

Hamulce piszczą po wymianie tarcz i klocków w Twoim samochodzie? Po wymianie tarcz i klocków słabo hamuje? Sprawdźmy, skąd biorą się takie problemy i co jest ich powodem.

Wymiana tarcz hamulcowych i klocków hamulcowych to jedna z podstawowych czynności eksploatacyjnych, bardzo ważna dla bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego. Nie jest to czynność zbyt skomplikowana. Przeciętny kierowca, mający garaż i podstawowe narzędzia, może samodzielnie wymienić klocki i tarcze w dwie godziny (w całym aucie). Niestety, samodzielne wymiany są często źródłem szeregu problemów technicznych z samochodem. Dlatego nie warto oszczędzać niewielkich pieniędzy za wymianę klocków i tarcz. Lepiej zlecić wymianę mechanikowi z dobrego warsztatu, który zrobi to szybko, sprawnie i bezbłędnie.

Przeczytaj również: Tarcze hamulcowe – budowa, działanie i awarie

H2 Nowe klocki hamulcowe piszczą

Dlaczego klocki hamulcowe piszczą po wymianie? Często zdarza się, że po wymianie tarcz i klocków piszczy podczas jazdy, a także podczas hamowania. Powodem tego są następujące:

  • Klocki hamulcowe muszą się odpowiednio ułożyć, dlatego zawsze zaleca się, aby unikać gwałtownego i silnego hamowania przez kilka dni po wymianie klocków.
  • Okładzina cierna kloców może być twarda i przez to może piszczeć i rysować tarcze hamulcowe podczas hamowania. Dzieje się tak wtedy, gdy stosuje się najtańsze klocki hamulcowe. Nie bez powodu producenci tarcz i klocków zalecają, aby stosować produkty jednego producenta.
    Zatem to, że po wymianie klocków i tarcz piszczą hamulce przez pewien czas, to zjawisko normalne. Jeśli po kilku dniach od wymiany piszczenie nie ustało, warto wrócić do warsztatu z reklamacją.

Miękki pedał hamulca po wymianie klocków i tarcz

To bardzo niebezpieczne zjawisko. Miękkie pedały hamulca po wymianie klocków zdarzają się na szczęście rzadko. Co może być powodem tego poważnego uszkodzenia? Nieszczelność przewodów hamulcowych, które mogły zostać uszkodzone w trakcie wymiany klocków. Uszkodzeniom ulegają przede wszystkim elastyczne przewody hamulcowe. Kiedy klocki wymienia amator, może powiesić zacisk hamulcowy na przewodzie hamulcowym. A to niszczy przewody elastyczne.
Inna przyczyna to zapowietrzenie układu hamulcowego. Tak kończy się wymiana bez odpowiednich narzędzi, w tym specjalnego urządzenia do wtłaczania płynu hamulcowego.
Warto pamiętać, że są również auta z elektrycznymi hamulcami postojowymi, które są sterowane elektryczne. W takim przypadku cofnięcie tłoczków następuje po podłączeniu komputera diagnostycznego z odpowiednim oprogramowaniem. Amator nie ma szans na wymianę takich klocków.

Po wymianie klocków hamulcowe grzeją się tarcze i felgi auta

Co jest powodem tego, że po wymianie klocków grzeje się tarcza a wraz z nią felga auta? Powodem mogą być zatarte tłoczki hamulcowe, które nie cofają się w odpowiedni sposób. Przez to klocek przez cały czas dociska do tarczy podczas jazdy. Auto traci moc, zużywa więcej paliwa, a klocek hamulcowy ściera się i powoduje przegrzanie tarczy oraz nagrzewanie się felgi. W tego typu sytuacji może dojść do przegrzania i bezpowrotnego uszkodzenia klocka i tarczy. Może też dojść do zaspawania się nagrzanej okładziny klocka z tarczą.

Wibracje po wymianie tarcz hamulcowych, wyczuwalne na kierownicy auta

Tego typu wibracje pojawiają się po wymianie tarcz na przedniej osi. Co jest powodem? Najczęściej to, że domorosły mechanik nie oczyścił piasty koła z rdzy. Nawet niewielkie zanieczyszczenia powodują, że tarcza bije. A jej bicie sprawia, że pojawiają się drgania podczas hamowania. Przechodzą one później na układ kierowniczy, a potem dalej, na kolumnę kierowniczą samochodu.
Powinno się również przeprowadzić pomiar bicia tarczy, przy samej wymianie klocków. To oczywiste, że amator tego nie zrobi, bo nawet nie ma czym.

Profesjonalna wymiana tarcz i klocków hamulcowych w Krakowie

Jeśli masz problemy z układem hamulcowym – nie czekaj i odwiedź warsztat Irmar w Krakowie. W naszej firmie wymienimy klocki i tarcze hamulcowe zgodnie z regułami sztuki. Sprawdzimy też stan płynu hamulcowego. Jeśli chcesz cieszyć się z wysokiego poziomu bezpieczeństwa i dobrze wykonanej naprawy – zapraszamy do Irmar! Naprawa hamulców w Krakowie – odwiedź Irmar.

 

Najnowsze wpisy

Co zrobić żeby szyby w samochodzie nie zamarzały od środka?

Dlaczego szyby w samochodzie zamarzają od środka? Głównym powodem jest woda (wilgoć, para wodna), która dostaje się do ...

Oświetlenie wnętrza samochodu – czy są przepisy, które określają jakie światła trzeba montować wewnątrz pojazdu?

Z jakich elementów składa się typowe oświetlenie wewnętrzne samochodu? Czy oświetlenie wewnętrzne auta można modyfikować? Czy są przepisy, ...

Problemy po wymianie tarcz i klocków hamulcowych

Hamulce piszczą po wymianie tarcz i klocków w Twoim samochodzie? Po wymianie tarcz i klocków słabo hamuje? Sprawdźmy, ...