Podnoszenie zawieszenia w samochodzie – jak to zrobić?

podnoszenie-zawieszenia-w-samochodzie-jak-to-zrobic

Największym powodzeniem cieszy się obniżanie zawieszenia w autach sportowych i usportowionych. Ale są też osoby, które mają dość niszczenia auta podczas jazdy po dziurach. Jak podnieść zawieszenie w aucie? Jak podwyższyć samochód, żeby zwiększyć jego prześwit i dzielność podczas jazdy po drogach niskiej jakości?

Samochody z małym prześwitem świetnie prowadzi się na drogach o idealnej nawierzchni, takich jak autostrady i drogi szybkiego ruchu. A co z drogami poza miastem, pełnymi nierówności? Wiele osób mieszka poza miastami i chce w spokoju dojechać do domu. Zresztą same miasta także są pełne niespodzianek. Dziury w drogach, progi zwalniające, wysokie krawężniki, na które trzeba wjechać, żeby zaparkować.

Przeczytaj również: Zawieszenie – na co zwrócić uwagę?

Jak podwyższyć samochód bez konieczności ingerencji w konstrukcję zawieszenia?

Warto pamiętać, że od kilkunastu lat dostępne są rozwiązania techniczne, które umożliwiają podniesienie zawieszenia, bez konieczności ingerencji w konstrukcję auta.
To zawieszenie pneumatyczne, stosowane przede wszystkim w autach luksusowych, jako wyposażenie podstawowe. Ale są też specjalne zestawy do montażu w każdym aucie.
Podniesienie zawieszenia samochodu w tym przypadku jest możliwe dzięki zastosowaniu miechów powietrznych, które zastępują sprężyny. Za pomocą odpowiedniego sterowania przez kierowcę, możliwe jest podniesienie samochodu albo obniżenie do jazdy poza miastem.
To oczywiste, że takie zawieszenie jest drogie.

Drugi sposób to zastosowanie większych felg albo opon o wyższym profilu. Oczywiście, zgodnych z zaleceniami producenta. Producent samochodu określa zazwyczaj kilka rozmiarów, które można stosować w danym aucie. Może zamiast 14 – calowych felg, wystarczy zastosować 15 – calowe, z oponami o najwyższym profilu, akceptowanym przez producenta pojazdu?
Można też zastosować rozmiar inny niż zaleca to producent (czego nie polecamy) ale tylko wtedy, gdy będzie to wykonane przez specjalistów. Muszą oni sprawdzić, czy większe koło w aucie będzie miało zapewnioną pełnię ruchu w nadkolu i czy nie będzie się ocierać o cokolwiek. Poza tym większe koła mogą powodować przyspieszone zużycie elementów układu zawieszenia i kierowniczego. Warto o tym pamiętać.

Jak podnieść zawieszenie w samochodzie poprzez ingerencję w zawieszenie?

Twoje auto ma bardzo mały prześwit? Masz dość ciągłego uszkadzania zderzaka i dolnych osłon silnika oraz chłodnicy? Boisz się przejeżdżać przez progi zwalniające i parkować w mieście? Obawiasz się wyjechać poza miasto na drogę z nawierzchnią szutrową? Rozwiązaniem jest podwyższenie samochodu. Czyli – zwiększenie jego prześwitu.

Prześwit to odległość od nawierzchni drogi do najniżej położonego elementu podwozia samochodu.
Za prześwit odpowiadają sprężyny oraz amortyzatory. Jeśli chcesz go zwiększyć ze standardowych 12 lub 15 centymetrów, trzeba ingerować w elementy zawieszenia. Już kilka centymetrów więcej zapewnia większe bezpieczeństwo jazdy.

Jak podwyższyć zawieszenie w samochodzie? Warto odwiedzić dobry warsztat, zajmujący się naprawami zawieszenia auta. Specjaliści zaproponują odpowiednie rozwiązania. Jakie?

  • Gumowe dystanse do podniesienia zawieszenia, montowane pomiędzy nadwoziem a sprężynami. To najtańsze rozwiązanie.
  • Podwyższenie zawieszenia w samochodzie osobowym poprzez zastosowanie innych sprężyn zawieszenia, o grubszej średnicy zwoju. Zaleca się, aby w takim przypadku zastosować inne amortyzatory.
  • Zastosowanie dłuższych sprężyn i dostosowanych do nich amortyzatorów.

Każda ingerencja w zawieszenie auta musi obejmować korekcję geometrii. Dlatego trzeba ją powierzyć w ręce specjalistów.

Zastanawiasz się, jak podnieść auto i zwiększyć prześwit? Odwiedź IRMAR w Krakowie!

Nasz warsztat posiada świetne wyposażenie oraz doświadczony personel. Przyjedź do nas – sprawdzimy Twoje auto, doradzimy, w jaki sposób zwiększyć prześwit i podnieść zawieszenie w bezpieczny sposób. Ty wybierzesz rozwiązanie, a my je zrealizujemy.

Na koniec sprawdzimy geometrię zawieszenia. Pamiętaj – profesjonalne naprawy zawieszenia i geometria 3D w Krakowie – tylko w IRMAR.

Najnowsze wpisy

Renowacja felg stalowych – jak to zrobić?

Felgi stalowe to nadal bardzo popularne rozwiązanie, choć mają one ogromną konkurencję ze strony felg aluminiowych. Felgi stalowe ...

Co to jest sworzeń wahacza i gdzie się znajduje w samochodzie?

Sworzeń wahacza to ważna część układu zawieszenia. Znajdziesz go w każdym samochodzie osobowym, na przedniej osi. Uszkodzony sworzeń ...

Sworzeń wahacza – objawy awarii w samochodzie osobowym

Jakie są objawy uszkodzonego sworznia wahacza w samochodzie osobowym? Jak rozpoznać luz na sworzniu wahacza (objawy awarii)? Jak ...