Jak walczyć z korozją na karoserii

Jak walczyć z korozją na karoserii

Prędzej czy później każdy posiadacz samochodu zderzy się z problemem, którym jest rdza. Pojawia się ona wręcz nagminnie na starszych egzemplarzach, ale też te nowsze nie są na nią odporne w nieskończoność. Im szybciej rozliczymy się z grzechu zaniedbania, tym szybciej uporamy się z „rudą”. 

Gdzie pojawia się najczęściej? 

Najbardziej narażone na rdzewienie są obrzeża nadkoli. Dzieje się tak, ponieważ woda odprowadzana przez bieżnik koła wraz z solą drogową osadzają się właśnie w tym miejscu. Poza tym, jest ono szczególnie wrażliwe na wszelkie kamyczki i inne drobne przedmioty, które „strzelając” spod kół uszkadzają lakier. Kiedy blacha pod lakierem zostanie odsłonięta, problem jest tylko kwestią czasu. 

Oprócz samych progów, dobrze jest przyjrzeć się ich okolicom, łączeniom blach i obrzeżom maski. Oprócz nadwozia rdza atakuje także podwozie, ale żeby uporać się z nią w tym trudno dostępnym miejscu potrzebny będzie kanał albo podnośnik. 

Jak walczyć z problemem? 

Można mu zapobiegać, stosując preparaty na bazie wosku i oleju, którymi spryskuje się drzwi, błotniki, nadkola, progi i inne wrażliwe na uszkodzenia miejsca. Jeśli mamy do czynienia z dużymi ogniskami rdzy i gołym okiem widać, że przeprawa będzie ciężka, lepiej jest zlecić robotę fachowcom. Duże ogniska są ciężkie do usunięcia i narzędzia dostępne w domu pod ręką mogą nie sprostać wyzwaniu. 

Jeśli mamy do czynienia z małymi ogniskami, możemy wziąć sprawy w swoje ręce. Należy zacząć od dokładnego umycia, a potem osuszenia pojazdu. Kiedy zidentyfikujemy „zarażone” miejsca, należy wziąć się za dokładne zeszlifowanie blachy, tak, aby nie pozostała ani odrobinka rdzy. Nie zaszkodzi przed robotą okleić zardzewiałego miejsca dookoła taśmą. Po zeszlifowaniu przechodzimy do dokładnego odkurzenia i odtłuszczenia przygotowanego miejsca. Kiedy będzie już suche, nakładamy podkład, zbliżony kolorem do oryginalnego lakieru. Z oczywistych przyczyn ciemne podkłady pod jasny lakier nie będą najlepszym wyjściem i vice versa. Jeżeli w metalu widoczne są ubytki powstałe po szlifowaniu, należy je uzupełnić gładzią szpachlową, którą następnie wygładzamy papierem ściernym. Ostatnim krokiem procesu jest naniesienie lakieru zgodnie z numerem seryjnym oryginalnego lakieru. Nakładamy go wieloma cienkimi warstwami aż do uzyskania satysfakcjonującego efektu.

Najnowsze wpisy

Dlaczego kierownica chodzi tak ciężko. Objawy awarii pompy wspomagania.

Dlaczego kierownica chodzi tak ciężko. Objawy awarii pompy wspomagania.

Wspomaganie kierownicy jest tak powszechnym rozwiązaniem, że większość kierowców w ogóle nie ma pojęcia jak to jest jeździć ...
Jak walczyć z korozją na karoserii

Jak walczyć z korozją na karoserii

Prędzej czy później każdy posiadacz samochodu zderzy się z problemem, którym jest rdza. Pojawia się ona wręcz nagminnie ...
Jak zmienić ubezpieczyciela samochodu

Jak zmienić ubezpieczyciela samochodu

Ubezpieczenie OC samochodu jest w Polsce obowiązkowe, a zaniedbanie tego obowiązku może spotkać się z bardzo niemiłymi konsekwencjami. ...