Zimowe komplikacje z myciem samochodu

jak-odmrozić-zamek-w-samochodzie

Zima to najtrudniejszy okres zarówno dla kierowców, jak i dla samochodów. Jedną z komplikacji jest mycie auta w arktycznych warunkach. Okoliczności są trudne, jednak o czystość trzeba dbać. Wszędobylski piach, sól i żwir mają fatalny wpływ na nasz samochód. Nie pomagają częste opady śniegu i poranne oszronienia.

Patenty polskich drogowców na walkę ze skutkami zimy są powszechnie znane i widoczne, Niestety, środki anty stosowane zimą, takie jak np. sól z jednej strony zwiększają przyczepność samochodów do jezdni, a co za tym bezpieczeństwo, ale jednocześnie bardzo negatywnie wpływają na jakość karoserii, m.in powodując korozję.

Nie możemy zatem dopuścić do stopniowego niszczenia naszego auta przez zimę. Nadwozie pojazdu musi być utrzymane w czystości i regularnie oczyszczane z brudu, błota pośniegowego, piasku i soli. Czy możemy jednak pozwolić sobie na regularne wizyty na myjni samochodowej w zimie?

Jeżeli temperatura oscyluje na poziomie kilku stopni Celsjusza to nie ma żadnego problemu. Sęk w tym, że w naszym klimacie temperatura lubi się wahać i to dość gwałtownie. Co z tego, że umyjemy pojazd, gdy za oknem świeci słońce, a słupki rtęci wskazują 5-6 kresek, skoro gdy zaparkujemy pojazd na parking, gdzie w nocy złapie go przymrozek. Rano może nas spotkać przykra niespodzianka w postaci pozamarzanych uszczelek i zamków. Dlatego absolutnie najważniejszą kwestią jest mycie pojazdu tak, aby po skończeniu był możliwie jak najsuchszy. Problem w tym, że myjąc pojazd np. na myjni bezdotykowej używamy dziesiątki litrów wody. W warunkach, gdy jest chłodno i pochmurne ciężko będzie się tej wody pozbyć. Dlatego świetnie sprawdza się w tej sytuacji myjnia parowa, która wykorzystuje zaledwie kilka litrów wody. Po sesji mycia samochód jest nie tylko czysty, ale też właściwie suchy i gotowy do jazdy po zimowej okolicy.

Najnowsze wpisy

Wraz z nową porą roku nadciąga typowa plucha. Jak wspomóc nasze wycieraczki?

Gdy przychodzi jesień, deszcz towarzyszy nam częściej, a dzień staje się coraz krótszy. U wielu z nas powoduje ...

Otrzymałeś komunikat o konieczności zmiany oleju? Przeczytaj, dlaczego nie można z tym zwlekać!

Komunikaty pojawiające się na desce rozdzielczej dzielą się na kilka rodzajów. Niektóre pełnią tylko funkcję informacyjną, inne natomiast ...

Spawanie aluminium – MIG czy TIG? Czym się różnią?

Każdy rodzaj materiału wymagać będzie właściwej techniki łączenia, jak i użycia różnorodnych gazów osłonowych, ażeby móc uniknąć nieprawidłowości ...