Polerowanie trzy-etapowe lamp samochodowych – jak sprawić, aby Twoje reflektory wyglądały jak nowe.

Polerowanie trzy-etapowe lamp samochodowych

W czasie użytkowania samochodu, jego części naturalnie się zużywają. Przez to auto traci atrakcyjny wygląd. Ważnym i widocznym elementem pojazdu są reflektory, które z czasem  matowieją i żółkną. Dowiedzmy się dlaczego tak się dzieje i co zrobić, aby przywrócić im pierwotną świetność.

Dlaczego reflektory tracą przejrzystość

Reflektory tracą atrakcyjny wygląd z dwóch powodów:

  • zarysowania powodowane przez drobinki na drodze, sól i piach matową ich powierzchnię
  • promieniowanie UV wywołuje zażółcenia

Lampy wyglądają na stare i zużyte, a także gorzej świecą. Może to stanowić zagrożenie dla kierowcy oraz innych uczestników ruchu. W skrajnym przypadku samochód może nawet nie zostać dopuszczony do ruchu przez stację diagnostyczną.

Sposoby na wypolerowanie reflektorów

Reflektorom można przywrócić przejrzystość, stosując odpowiednie preparaty oraz trzy-etapowy proces (szlifowanie, polerowanie, zabezpieczanie). Stopień złożoności procesu zależy tego czy lampy zostały pokryte lakierową warstwą zabezpieczającą czy nie.

Polerowanie reflektorów nielakierowanych krok po kroku

Jeśli reflektor nie jest pokryty warstwą lakieru, jego odnowienie jest trochę prostsze:

  1. Szlifujemy klosze drobnym papierem ściernym, aby uniknąć porysowania.
  2. Polerujemy za pomocą szmatki oraz pasty polerskiej (możemy użyć dowolnej pasty do lakieru samochodowego).
  3. Reflektory dokładnie myjemy i odtłuszczamy.
  4. Nakładamy specjalistyczny wosk do karoserii, koniecznie z filtrem UV (bez tej warstwy, która musi być potem nakładana regularnie, reflektory bardzo szybko ponownie zżółkną)

Polerowanie reflektorów lakierowanych krok po kroku

Niestety obecność lakieru na kloszach nie jest widoczna na pierwszy rzut oka i często dopiero po rozpoczęciu pracy okazuje się, że mamy do czynienia z takim rodzajem. Kiedy podczas wstępnego szlifowania naruszymy jego warstwę, cały proces musimy dokończyć, bo różnica między partiami z lakierem i bez będzie widoczna z daleka.

Jest to niestety długotrwałe i dość skomplikowane. Każdy reflektor zajmie nam nawet 3 godziny pracy.

  1. Najlepiej jeśli całe reflektory wymontujemy przed polerowaniem. Jeśli zostają na miejscu, trzeba zabezpieczyć okolice wokół nich za pomocą taśmy.
  2. Cały lakier zeszlifowujemy bardzo dokładnie papierem ściernym (zaczynamy od grubszego, kończąc na drobnoziarnistym o gradacji nawet 3000).
  3. Jeżeli na reflektorach pozostały jakiekolwiek rysy, ponownie szlifujemy grubszym papierem ściernym (1200-2000) i znów przechodzimy do najdrobniejszego.
  4. Klosze polerujemy pastą i szmatką. Warto zainwestować w obrotową maszynę polerską. Oszczędzimy ponad pół godziny przy każdym reflektorze.
  5. Kiedy lampy są już idealne, dokładnie je myjemy i odtłuszczamy.
  6. Zabezpieczamy reflektory preparatem do konserwacji lamp, lakierem lub powłoką ceramiczną.

Dlaczego warto zlecić polerowanie reflektorów profesjonalnej myjni?

Polerowanie reflektorów jest bardzo czasochłonne i nawet najprostsze kroki w trakcie pracy okazują się dużo bardziej skomplikowane. To dlatego, że ważny jest każdy szczegół:

  • siła i kierunek szlifowania
  • odpowiedni wybór gradacji papieru ściernego
  • docisk w trakcie polerowania
  • odpowiedni czas polerowania każdego miejsca (zbyt długie doprowadzi do przegrzania materiału reflektora)
  • odpowiedni wybór środków i czasu ich działania

Dlatego najlepiej oddać auto w ręce specjalistów, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. W innym przypadku możemy nawet uszkodzić samochód lub efekt, pomimo włożonej pracy i pieniędzy, nie spełni naszych oczekiwań.

Najnowsze wpisy

Czy opłaca się inwestować w instalację LPG? Jeśli tak, to którą generację wybrać?

Samochody z instalacją LPG są coraz częściej spotykane w Polsce, ponieważ jest to najpopularniejszy sposób na ograniczenie kosztów ...

Diesel czy benzyna? Najkorzystniejszy wybór dla naszych potrzeb

Wybór odpowiedniego rodzaju silnika w naszym nowym samochodzie jest niezwykle istotny, gdyż jednostka napędowa ma ogromny wpływ na ...

Recykling, czy utylizacja zużytych opon? Gdzie mogą trafić opony, które zostawimy w serwisie

Zakup nowych opon wiąże się z koniecznością pozbycia się dotychczas używanych. Można je zutylizować, pozostawić w serwisie samochodowym ...