IRMAR

Przymiarki do wymiany opon

Początek października to może nie jest moment, żeby wymienić opony letnie na zimowe, ale można już powoli poczynić pierwsze przymiarki do tego przedsięwzięcia. Od czego zaczynamy? Od sprawdzenia, czy komplet zimówek, jakim dysponujemy nadaje się do użytkowania na kolejny zimowy sezon.

 

Bez wymiany opon zimą za wiele nie pojeździmy. Zima w Polsce raczej nie odpuszcza. jest mroźno, pada dużo śniegu, drogi są śliskie i pokryte warstwą lodu, błota, śniegu. Takie warunki wymagają od nas wymiany opon na zimowe. I nie mogą to być niestety gumy zużyte, popękane, stare, o łysych nie wspominając.

Od czego zaczynamy oględziny? Sprawdźmy czy mamy do czynienia z bąblami, pęknięciami, uszkodzeniami, wybrzuszeniami. Każda z tych wad eliminuje oponę całkowicie z dalszego użytku. Warto też zajrzeć w metrykę kompletu opon. Opony powyżej dziesięciu lat rzadko nadają się do dalszego użytku. Jednak dokładna kontrola opony wymagana jest co roku. Pamiętajmy też o fakcie, że nie używane opony starzeją się… szybciej. Jeżeli opona nie jest używana przez pięć lat od daty wyprodukowania to ją dyskwalifikuje z bezpiecznej jazdy. Opony są twarde, mało przyczepne. Niestety, sparciałe gumy mogą bardzo szybko pęknąć pod ciężarem samochodu.

 

Kolejna ważna kwestia przy sprawdzaniu opon to grubość bieżnika. Według kodeksu minimalna głębokość do 1,6 mm. W tym aspekcie nie ma co jednak być minimalistą. warto trzymać się bariery 3 mm dla opon letnich, a dla opon zimowych niech będzie to 4 mm. Niższe wartości znacznie osłabiają jakość opony, a co za tym idzie komfort jazdy i nasze bezpieczeństwo

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*