IRMAR

Kłopoty z dwumasowym kołem

Dwumasowe koło zamachowe ma za zadnie zredukować przeciążenia oraz wibracje pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem. Pełni rolę tłumika skrętnych drgań pochodzących z napędu. Jeżeli się uszkodzi to znacznie spada nam komfort poruszania się naszym samochodem, a długa jazda bez naprawy tego elementu może nas sporo kosztować. Dlatego warto wiedzieć, jakie mogą być podstawowe objawy uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego.

Do uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego dochodzi zwykle w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy. Nieumiejętna zmiana biegów, szarpanie sprzęgłem czy jazda na zbyt niskich obrotach mocno ograniczają jego żywotność.

Samochody, które są wykorzystywanie do jazdy an długich odcinkach zwykle mają wydłużoną żywotność dwumasu (nawet do ponad 200 tys. km. przebiegu). Auta jeżdżące na krótkich odcinkach mogą mieć skróconą żywotność nawet do kilkudziesięciu tysięcy.

Najczęściej objawem szwankowania dwumasowego koła zamachowego są mocne drgania przenikające pomiędzy układem napędowym, a karoserią. O tym, że warto dokładniej przyjrzeć się dwumasowego kołu zamachowemu jest wstrząs autem podczas odpalania silnika. O awarii mogą świadczyć także wszelkiego rodzaju stuki docierające z okolic skrzyni biegów, a także problemy z przełożeniami i ich przełączaniem.

Niestety, wymiana dwumasowego koła zamachowego to droga inwestycja. Np. W autach z silnikami diesla, z turbodoładowaniem musimy liczyć się z wydatkiem od 1,5 zł do kilku tysięcy. W związku z tym, jeżeli decydujemy się na zakup auta z dwumasowym kołem zamachowym dokładnie sprawdźmy jego stan.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*