Przegląd: co zrobimy sami? Z czym do mechanika?

 

Chociaż temperatura na to nie wskazuje, podobno już mamy wiosnę. Chcąc nie chcą mrozu muszą kiedyś w końcu ustąpić letniej temperaturze. I na to trzeba przygotować nasz pojazd. Niektóre przygotowania i przeglądy możemy przeprowadzić sami, z innymi warto udać się do mechanika.

Przede wszystkim warto dokładnie wymyć nadwozie i podwozie samochodu. Tu gro pracy możemy wykonać sami, zwłaszcza, jeżeli chodzi o nadwozie. Istotne jest to ze względu na ogrom soli wysypany na nasze drogi. A sól jak wiadomo jest wrogiem naszej karoserii. I nie pomaga nawet niekiedy podwójne ocynkowanie blachy. Mycie jest o tyle łatwe, że wystarczy po prostu dostęp do wody. Może być podwórko, możemy także udać się na myjnię bezdotykową. Usuwamy dokładnie sól, piasek, wszelkie błoto. Uzupełnijmy także wszelkie ubytki powłoki antykorozyjnej.

 

Ostrożnie podejdźmy jednak do mycia silnika. Najlepiej w ogóle odpuśćmy robienie tego samemu. Zwłaszcza, że woda z płynem do naczyń poradzimy sobie jedynie ze starszymi modelami. w nowszych uszkodzić możemy układy elektryczne, co będzie nas sporo kosztować. Warto jednak z grubsza przemyć komorę silnika, usunąć naloty z instalacji zapłonowej i elektrycznej.

 

Najwięcej wilgoci zgromadziło się w zimie w dywanikach samochodowych. Dlatego, gdy tylko zrobi się ciepło, trzeba je wyciągnąć, wymyć lub wyprać i osuszyć. Jest to tym ważniejsze, że gdy zrobi się ciepło w zamkniętym wnętrzu wszystko zacznie dosłownie gnić. To oznacza nie tylko brzydki zapach, ale i szybsze parowanie szyb.

To co możemy zrobić we własnym zakresie to także wyjęcie, odkurzenie i szorowanie wszelkich wycieraczek i dywaników. Można wykorzystać duże odkurzacze dostępne na niektórych stacjach benzynowych. Warto nie pomijać w odkurzaniu także bagażnika. Sami możemy sprawdzić stan wycieraczek szyb oraz zamków.

 

Bardzo istotną kwestią jest sprawdzenie stanu akumulatora po zimie. Tutaj najlepiej udać się do profesjonalnego warsztatu samochodowego. Wiosna to także świetny moment na wymianę oleju. W samochodach benzynowych powinniśmy olej wymieniać co kilkanaście tysięcy przejechanych kilometrów, w dieslach nieco częściej. To także zakres działań na którym nie warto przesadnie oszczędzać i zostawić go profesjonalistom.

 

 

 

Najnowsze wpisy

Metody spawania aluminium – jakie techniki są wykorzystywane?

Spawanie aluminium to czynność bardzo często stosowana w przemyśle samochodowym. Nie należy ono do najtrudniejszych, jednak mogą je ...
Czytaj więcej

Woskowanie samochodu – wykonywać samodzielnie czy na profesjonalnej myjni? Różnice.

Lakier na każdym samochodzie z dnia na dzień staje się coraz starszy. Przeciętna żywotność samochodów wskazywana przez producentów ...
Czytaj więcej

„Niewidzialna wycieraczka” – czym jest? Czy warto ją nałożyć podczas wizyty w myjni?

Uporczywy deszcz na drodze nie jest mile widziany. Utrudnia widoczność, przez co należy używać wycieraczek, te jednak zużywają ...
Czytaj więcej