Przegląd: co zrobimy sami? Z czym do mechanika?

 

Chociaż temperatura na to nie wskazuje, podobno już mamy wiosnę. Chcąc nie chcą mrozu muszą kiedyś w końcu ustąpić letniej temperaturze. I na to trzeba przygotować nasz pojazd. Niektóre przygotowania i przeglądy możemy przeprowadzić sami, z innymi warto udać się do mechanika.

Przede wszystkim warto dokładnie wymyć nadwozie i podwozie samochodu. Tu gro pracy możemy wykonać sami, zwłaszcza, jeżeli chodzi o nadwozie. Istotne jest to ze względu na ogrom soli wysypany na nasze drogi. A sól jak wiadomo jest wrogiem naszej karoserii. I nie pomaga nawet niekiedy podwójne ocynkowanie blachy. Mycie jest o tyle łatwe, że wystarczy po prostu dostęp do wody. Może być podwórko, możemy także udać się na myjnię bezdotykową. Usuwamy dokładnie sól, piasek, wszelkie błoto. Uzupełnijmy także wszelkie ubytki powłoki antykorozyjnej.

 

Ostrożnie podejdźmy jednak do mycia silnika. Najlepiej w ogóle odpuśćmy robienie tego samemu. Zwłaszcza, że woda z płynem do naczyń poradzimy sobie jedynie ze starszymi modelami. w nowszych uszkodzić możemy układy elektryczne, co będzie nas sporo kosztować. Warto jednak z grubsza przemyć komorę silnika, usunąć naloty z instalacji zapłonowej i elektrycznej.

 

Najwięcej wilgoci zgromadziło się w zimie w dywanikach samochodowych. Dlatego, gdy tylko zrobi się ciepło, trzeba je wyciągnąć, wymyć lub wyprać i osuszyć. Jest to tym ważniejsze, że gdy zrobi się ciepło w zamkniętym wnętrzu wszystko zacznie dosłownie gnić. To oznacza nie tylko brzydki zapach, ale i szybsze parowanie szyb.

To co możemy zrobić we własnym zakresie to także wyjęcie, odkurzenie i szorowanie wszelkich wycieraczek i dywaników. Można wykorzystać duże odkurzacze dostępne na niektórych stacjach benzynowych. Warto nie pomijać w odkurzaniu także bagażnika. Sami możemy sprawdzić stan wycieraczek szyb oraz zamków.

 

Bardzo istotną kwestią jest sprawdzenie stanu akumulatora po zimie. Tutaj najlepiej udać się do profesjonalnego warsztatu samochodowego. Wiosna to także świetny moment na wymianę oleju. W samochodach benzynowych powinniśmy olej wymieniać co kilkanaście tysięcy przejechanych kilometrów, w dieslach nieco częściej. To także zakres działań na którym nie warto przesadnie oszczędzać i zostawić go profesjonalistom.

 

 

 

Najnowsze wpisy

Wymiana wahacza – wszystko co warto wiedzieć

Wahacz to podstawowa część każdego układu zawieszenia w samochodzie, która jest odpowiedzialna za prowadzenie kół pojazdu. Kiedy potrzebna ...

Co to są tuleje wahacza i ile ich jest w zawieszeniu auta?

Tuleja wahacza (popularnie silent block) to jeden z podstawowych elementów zawieszenia samochodu osobowego. Tuleje stosuje się również w ...

Uszkodzona tuleja wahacza – objawy awarii

Jedną z najczęstszych awarii zawieszenia w samochodzie są wybite tuleje wahacza. Objawy tej awarii powinny być sygnałem ostrzegawczym ...