Myjnia parowa w zimne dni? Jak najbardziej!

22709741_1897260303619313_261038859_n (1)

Jednocyfrowe temperatury, do których przyzwyczaja nas codzienna aura to znak, że nieubłaganie zbliża się zima. Nie jest to łatwy okres dla naszego samochodu. Jest ciemno, zimno, drogi są śliskie, a widoczność słaba. Pogoda przynosi nam także kolejną porcję bodźców szkodzących naszemu pojazdowi. Lód,  śnieg, błoto pośniegowe, marznący deszcz. Do tego cywilizacja dodaje takie czynniki, jak ogromna ilość kurzu, spalin, soli. To wszystko sprawia, że stan naszego pojazdu jest w niebezpieczeństwie. To obliguje nas do szczególnego dbania o jego czystość. Późną jesienią nie jest to łatwe zadanie. Trzeba auto umyć szybko, skutecznie i bezpiecznie. Nie można sobie pozwolić na wyjazd na miasto nieosuszonym autem, bo cała praca na nic (o ryzyku zamarznięcia nie wspominając). Jaki zatem wybrać najlepszy sposób umycia pojazdu?

My ze swojej strony polecamy myjnię parową. Jest to rozwiązanie, które wybiera coraz większa liczba kierowców. Nie bez powodu. Jest to doskonała alternatywa dla standardowych myjni bezdotykowych i automatycznych i ma całą gamę zalet, sprawdzających się także w mroźne dni. Przede wszystkim do mycia myjnią parową zużywamy niewielką ilość wody. Ryzyko, że auto będzie mokre po wizycie w myjni parowej, a potem nam np. zamarznie, jest więc zminimalizowane. Myjnia parowa to miejsce, gdzie myjemy pojazd pod bardzo dużym ciśnieniem (od 8 do 10 barów), za to pod wysoką temperaturą (od 80 do 120 stopni). Dzięki temu myjnia parowa to rozwiązanie bardzo skuteczne. Poza tym myjnia parowa jest bezpieczna. Para jest bezlitosna dla brudu, za to dla karoserii jest bardzo łagodna, dużo łagodniejsza niż silny strumień wody i ostre szczotki. Myjnia parowa to mycie auta w sposób bardzo ekologiczny, ilość wody zużytej do mycia pojazdu spada do kilku litrów (a przy myciu np. na myjni bezdotykowej zużyjemy kilkadziesiąt, a czasem nawet ponad sto).

Zaletą myjni parowej jest także to, że wymyjemy pojazd bardzo kompleksowo. Nie tylko karoserię, ale także kołpaki, felgi, koła, a także bardzo dokładnie pozbędziemy się brudu z wnętrza pojazdu.

 

 

 

 

Najnowsze wpisy

Diagnostyka komputerowa. Komputerowy raport stanu samochodu – czym jest? Czego możemy się z niego dowiedzieć?

Samochody poruszające się po drogach, wyposażone są w specjalne komputery pokładowe. To mechanizmy, które trzymają w gruncie rzeczy ...

Regeneracja rozrusznika i alternatora – czy lepiej kupić tanie zamienniki czy zregenerować oryginalne podzespoły?

Instalacja elektryczna samochodu to bardzo ważny element wpływający na sprawność pojazdu. Im jest on nowszy, tym więcej elementów ...

Polerowanie trzy-etapowe lamp samochodowych – jak sprawić, aby Twoje reflektory wyglądały jak nowe.

W czasie użytkowania samochodu, jego części naturalnie się zużywają. Przez to auto traci atrakcyjny wygląd. Ważnym i widocznym ...