Mycie auta: robisz to źle

Skrajny pośpiech, przesadna oszczędność, źle dobrane akcesoria i kosmetyki – to najczęściej powtarzane błędy podczas mycia samochodu. Niestety, skutki dla naszego lakieru mogą być opłakane. Nawet jeżeli zaraz po myciu nasze auto sprawia wrażenie dobrze wyszorowanego. Niestety, lakiery, które mają właściwość rozcieńczania się w wodzie nie sprzyjają unikaniu rys na nadwoziu.
A zatem jak stosować Hipokratesową zasadę „po pierwsze nie szkodzić”? Zacznijmy od wyboru myjni. Automatyczna nie jest zawsze najlepszym rozwiązaniem… Są niespecjalnie dokładne i mogą być szkodliwe dla lakieru (np. ze względu na bardzo agresywne chemiczne preparaty stosowane na tego rodzaju przybytkach). Poza tym mycie na automatach jest zwykle płytkie – wiele szpar i zakamarków nie zostaje dostrzeżonych. I wcale nie zaoszczędzimy zbyt wiele czasu w porównaniu do wyjazdu na ręczną myjnię.

Wybór myjni samoobsługowej wydaje się lepszym rozwiązaniem, jednak trzeba pamiętać, że też tutaj możemy narobić wiele szkód. Np. poprzez używanie ciągle tej samej, brudnej, chłonącej ziarenka piasku gąbki. Lepszym rozwiązaniem wydaje się rękawiczka z mikrofibry. Ważne by prać ją regularnie, najlepiej po każdym myciu samochodu. Warto zaopatrzyć się w dwa wiadra – w jednym będziemy płukać rękawicę, w drugim zlokalizujemy detergent.

Elementem, który często szkodzi powłoce lakierowej naszego auta jest wycieranie. Ściągaczka do wody nie zawsze dobrze wpływa na lakier. W tym przypadku także przydatna może być mikrofibra – tym razem z postaci ściereczek. Ważne, żeby absolutnie nie wycierać zakurzonego auta. Spowoduje to tylko rozmazane smugi, co także może spowodować porysowanie lakieru.

Warto pamiętać także o woskowaniu samochodu, chociaż w tym przypadku najistotniejsze jest przygotowanie lakieru do tego zabiegu. Warto też mieć ze sobą, na wszelki wypadek, ściereczkę do usuwania wosku, który przez przypadek dostanie się np. na uszczelki. Pamiętajmy, żeby woskowania nie wykonywać na słońcu.

Nie ma żartów także z insektami, które przyklejają się do naszego auta – pochopne ich ścieranie także nie przyniesie ulgi dla naszego auta – warto je wcześniej namoczyć odpowiednim preparatem.

Najnowsze wpisy

Renowacja felg stalowych – jak to zrobić?

Felgi stalowe to nadal bardzo popularne rozwiązanie, choć mają one ogromną konkurencję ze strony felg aluminiowych. Felgi stalowe ...

Co to jest sworzeń wahacza i gdzie się znajduje w samochodzie?

Sworzeń wahacza to ważna część układu zawieszenia. Znajdziesz go w każdym samochodzie osobowym, na przedniej osi. Uszkodzony sworzeń ...

Sworzeń wahacza – objawy awarii w samochodzie osobowym

Jakie są objawy uszkodzonego sworznia wahacza w samochodzie osobowym? Jak rozpoznać luz na sworzniu wahacza (objawy awarii)? Jak ...