Jak prawidłowo umyć auto?

Nieuchronnie zbliżająca się jesień to automatycznie więcej deszczów, spadających z drzewa liści i gałęzi. To sprawia, że częściej niż zwykle będziemy musieli solidnie domyć nasz samochód. Jak to zrobić bez większej szkody dla naszego auta i portfela?

Pomińmy snobistyczne oferty kompleksowego mycia auta składające się z dwudziestu etapów,, trwające dwa dni i kosztujące ponad tysiąc złotych. Korzystając z gąbki i myjki ciśnieniowej także możemy uzyskać dobre fakty. Nie zawsze sprawdzają się myjnie automatyczne. Po pierwsze nie domyje wszystkich zakamarków. Po drugie jeżeli w myjni są zanieczyszczone szczotki to możemy zniszczyć nasz lakier. Dlatego lepiej jest korzystać z szerokiej oferty myjni samoobsługowych.

Regulamin myjni bezdotykowych zwykle zakazuje używanie własnych środków czyszczących. Warto jednak „przemycić” ze sobą chociaż własną gąbkę, rękawiczki i szampon. Przydatna by była także pianownica.

Nie zapominajmy o prawidłowej kolejności, przede wszystkim o bardzo dokładnym spłukaniu auta z piasku i kurzu na samym początku. Dokładnie umyjmy felgi. Mikroproszek dodawany do ciepłej wody nie zawsze wystarcza. Nie powinniśmy też myć ich ze zbyt dużej odległości, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z odpryskami. Dlatego powinniśmy raczej używać specjalnego środka do mycia felg. Nie wolno jednak środka zostawić zbyt długo na powierzchni felgi bo możemy je zniszczyć. Dokładnie wymyjmy też opony samochodowe.

Po spłukaniu samochodu trzeba go solidnie wyczyścić. Zwykle po płukaniu nie jesteśmy zadowoleni z połysku i czystości sięgnijmy po wosk z substancjami czyszczącymi. Dzięki nim usuniemy przebarwienia i zabrudzenia, których nie pozbędziemy się używając samej gąbki i szamponu. Możemy skorzystać też z regeneratorów kolorów, czyli mleczek z dodatkiem cząsteczek ściernych. Gdy chcemy poświęcić więcej czasu na polerowanie auta zaopatrzmy się w preparat do lakieru.

Rynek jest pełen drogich preparatów w aerozolu bądź płynie do polerowania auta, które są łatwe w obsłudze. Ich skuteczność i trwałość jest duża pod jednym warunkiem: musimy idealnie przygotować powierzchnię pod ich nałożenie. Pamiętajmy, że jeżeli pokryjemy smugę to ją po prostu…. utrwalimy.

Najnowsze wpisy

Wymiana wahacza – wszystko co warto wiedzieć

Wahacz to podstawowa część każdego układu zawieszenia w samochodzie, która jest odpowiedzialna za prowadzenie kół pojazdu. Kiedy potrzebna ...

Co to są tuleje wahacza i ile ich jest w zawieszeniu auta?

Tuleja wahacza (popularnie silent block) to jeden z podstawowych elementów zawieszenia samochodu osobowego. Tuleje stosuje się również w ...

Uszkodzona tuleja wahacza – objawy awarii

Jedną z najczęstszych awarii zawieszenia w samochodzie są wybite tuleje wahacza. Objawy tej awarii powinny być sygnałem ostrzegawczym ...