fbpx

IRMAR

Dlaczego warto woskować samochód?

Woskowanie to jeden z podstawowych elementów dbania o karoserię samochodu. Możemy je wykonać samodzielnie, warto też skorzystać z usług profesjonalistów z myjni samochodowej. Wosk dodaje atrakcyjności karoserii, do tego jest ona skutecznie chroniona przez destrukcyjnym działaniem korozji. Niestety: brudna karoseria nie tylko szpeci nasz samochód, ale też sprzyja szybkiemu rdzewieniu samochodu. Dzięki woskowaniu utrzymamy dłużej efekt czystości pojazdu. Jeśli solidnie nawoskujemy zewnętrzną część naszego auta, to później, przez parę tygodni wystarczy ją jedynie spłukiwać wodą.

Nawet jeśli nasz samochód ma kilkanaście lat, przejechanych trochę kilometrów i nie należy do najwyższej półki, to jeśli jest czysty i błyszczący to może wyglądać atrakcyjnie i estetyczni. Takiego pojazdu na drodze na pewno nie będziemy się wstydzić.

Przed woskowaniem oczywiście samochód należy solidnie wymyć. Dalszy etap zależy od tego, jaki wosk będziemy stosować. Jednym z rodzajów jest wosk w płynie. Gdy korzystamy z tego typu wosku, to nie musimy nawet czekać aż auto zupełnie wyschnie. Wosk stosowany na mokro sprzedawany jest zwykle w opakowaniach razem ze spryskiwaczem. Stosowanie nie jest zbyt skomplikowane: pryskamy i zostawiamy do wyschnięcia.

Pozostałe sposoby woskowania i rodzaje preparatów wymagają od nas większej staranności i nakładu pracy, ale też uzyskamy dzięki nim lepszy efekt. Preparaty do woskowania „na sucho” znajdziemy w formie pasty w puszce lub wosku w sprayu. Przed woskowaniem auto trzeba bardzo dokładnie osuszyć. Woskowanie podzielone jest na etapy: nałożenie i rozprowadzenie preparatu, oraz polerowanie. Polerowanie jest kluczową, ale dość pracochłonną czynnością. Potrzebujemy do niego czystej i miękkiej ściereczki (np. bawełnianej). Odpowiedni efekt jest wtedy, gdy na karoserii nie ma żadnych smug, a efekt przypomina lustro.

Poza czystością woskowanie pomaga nam także w walce z korozją. Wosk stwarza warstwę ochronną, dzięki której na karoserii nie utrzymują się woda i kurz. A to znacznie zmniejsza ryzyko korozji.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*