Chronimy lakier przed zimą

Nieuchronnie zbliża się zima, czyli najtrudniejszy okres dla kierowców i ich czterokołowych pociech. Gorsze warunki jazdy, poranne skrobanie szyb i odśnieżanie, ograniczona widoczność, a do tego częste opady, sól na drodze i wszędobylskie błoto. Warunki zimowe nie pozostaną też obojętne dla lakieru, który pokrywa nasz samochód. Warto zatem przygotować powłokę na atak zimy.

Troska o lakier naszego auta nie powinna kończyć się jedynie na wizytach w myjniach bezdotykowych czy automatycznych. Dużo skuteczniejsze jest mycie ręczne powierzchni oraz woskowanie auta preparatem z zawartością substancji polerujących. Zabiegi te poprawiają wygląd i trwałość powierzchni auta. Wymaga czasu – nie trwa kilka czy kilkanaście minut, ale nawet parę godzin. Warto jednak ten czas zainwestować – poprzestanie na samym pobieżnym myciu może sprawić, że lakier będzie się prezentował dużo mniej okazale i zmniejszy swoją trwałość.

Pierwszym, najmniej skomplikowanym sposobem jest nakładanie wosku bezdotykowo. Możemy w tym celu wykorzystać dostępne na rynku preparaty w spreju lub w butelce z zamontowanym rozpylaczem. Stosujemy je tuż po umyciu samochodu, zanim auto zdąży wyschnąć. W tym przepadku nie ma konieczności polerowania. Rozwiązanie jest niezbyt czasochłonne i nieskomplikowane, jednak minusem jest krótka trwałość. Poza tym grozi tym, że lakier nie będzie do końca oczyszczony.

Innym sposobem ochrony lakieru jest ręczne woskowanie. W tym przypadku potrzebne będą nam takie akcesoria jak szmatki (co najmniej dwie, najlepiej z mikrofibry) oraz wosk. Na rynku jest wiele rodzajów środków na nakładania: woskujące, woskująco-polerująco-czyszczące, maskujące zarysowania czy kolorujące. Metoda jest bardzo skuteczna – zapewnia uzyskanie głębokiego koloru i zabezpieczenie lakieru. Ręczne woskowanie jest zajęciem czasochłonnym: musimy zwykle poświęcić na nie około kilku godzin.

Jeżeli zależy nam na jakości lakieru, a nie chcemy się sami podjąć zadania możemy oddać pracę w ręce profesjonalistów. Takie usługi przeznaczone są dla osób, które posiadają klasyczne albo drogie samochody. Za kompleksowe usługi związane z zabezpieczeniem i polerowaniem lakieru zapłacimy od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych.

 

Najnowsze wpisy

Metody spawania aluminium – jakie techniki są wykorzystywane?

Spawanie aluminium to czynność bardzo często stosowana w przemyśle samochodowym. Nie należy ono do najtrudniejszych, jednak mogą je ...
Czytaj więcej

Woskowanie samochodu – wykonywać samodzielnie czy na profesjonalnej myjni? Różnice.

Lakier na każdym samochodzie z dnia na dzień staje się coraz starszy. Przeciętna żywotność samochodów wskazywana przez producentów ...
Czytaj więcej

„Niewidzialna wycieraczka” – czym jest? Czy warto ją nałożyć podczas wizyty w myjni?

Uporczywy deszcz na drodze nie jest mile widziany. Utrudnia widoczność, przez co należy używać wycieraczek, te jednak zużywają ...
Czytaj więcej